Skip navigation

au murit două fete. gemene. împreună. de bună voie. îmbrăţişate ca să nu se piardă în pauza dintre vieţi.

în mod normal asta nu mi-ar fi pricinuit o aberaţie scrisă, numai că am dat peste o compunere interesantă (aberaţia curentă a început ca un comentariu): “Omul trebuie sa sufere. Cand nu are motive reale, inventeaza unele.”. titlul e bine ales, dar îmi permit să fiu numai parţial de acord cu ideea: e cam mult spus „omul”; suferinţa inventată ţine de tranziţia fiinţei bipede numite homo sapiens spre condiţia de fiinţă umană. unii îi supravieţuiesc, alţii nu. în fond e aceeaşi veche selecţie naturală dusă la un alt nivel. Omul nu suferă fără un motiv întemeiat. omul da.

părinţii… autoarea îi compătimeşte. şi eu am fost tentat să o fac, dar mi-a trecut repede: acum îşi plătesc greşelile trecutului şi sunt conştienţi de asta; sunt rău, pentru că îmi aminteşte de propria experienţă. mi-au trebuit aproape 5 ani să-mi repar defecţiunile produse de o învăţătoare cretină şi de părinţi în primii ani de interacţiune cu jungla îndeobşte numită societate şi cu închisorile ei numite şcoli. sunt în relaţii bune cu ai mei acum, pentru că undeva pe drum mi-am pierdut capacitatea de a urâ (dacă mă gândesc bine, singura persoană pe care am urât-o vreodată a fost învăţătoarea de mai sus). nu uit, în schimb, şi ei ştiu asta.

fetele alea erau cu un an mai mici decât mine; ştiu cum e să creşti într-o închisoare construită de tine însuţi, când oficial nu ţi se refuză nimic dacă merge şcoala. diferenţa dintre mine şi ele e că, în loc să mă adâncesc în filosofie, mi-am transformat mintea în material de studiu, am citit documentaţie tehnică (adică un pic de psihologie) şi am reuşit să opresc procesul de autodistrugere la timp. m-au salvat reflexele de meşter strică-tot, programator, fizician. s-ar putea spune că am avut noroc. deh, trebuie să aibă omul şi noroc pe ici pe colo, în punctele esenţiale…

„Răzbim noi cumva la lumină”

acum sunt libere.

Lasă un răspuns

